CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 23, 2011

DULU LAIN, SEKARANG LAIN, ESOK ??


Rasa-rasa apa yang aku nak merepek kali ni ye? Pasal cerita cintan cinton aku? huh! Tak la. Tak hingin aku nak merenung kembali zaman jahiliyah aku dulu tuh. Kali ni aku cuma terfikir pasal satu-satu hubungan yang dibina sejak zaman bercintan sampai la beranak-pinak. Sama tak keadaannya dari dulu sampai sekarang?

Kadang-kadang aku risau gak. Yela, lagi-lagi zaman sekarang ni kan macam-macam boleh jadi. Dulu time dating-dating bawah pokok kelapa pon jadi je, orait je. Kalau kelapa jatuh pon, gerenti si pakwenye sambut 'guna jari pon boleh aww'. Tapi lepas kawen, lagi-lagi dah ada anak spuloh, amboi-amboi cik abang. Bukan main sedap lagi mengutuk bini dia gemok la, pemalas nak kemas rumah la, potpetpotpet. huih! Pening macam tu.


Masa bercintan zaman jahiliyah. Alololoo, sweetnye la haaai.

Tapi lepas kawen,


Haa, macam ni ha. Buat hal masing-masing je. Anak dalam tong air ke dalam mesin basuh ke dia buat tak tau je.


Aku harap hidup aku tak macam ni la sampai bila-bila. Gaduh tu biasa. Tapi jangan sampai anak-anak terbiar tepi jalan. Nanti ekau yang menyosal tok sudah-sudah. Haa donga cakap omak tu !

Daa~


No comments:

Post a Comment