CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 3, 2011

DULU , KINI & SELAMANYA . . .

First time aku kenal dia , langsung tak menarik perhatian aku . Even dia selalu tegur - tegur aku , main kenyit - kenyit mata , semua tu tak menggugat langsung bagi aku sebab aku tahu aku bukan siapa - siapa pada dia . Masa tu dia memang tengah available , ada sorang awek memang cantik , baik . Perfect lah orang kata . Sumpah aku cakap , aku memang suka kacau nombor dia malam - malam . Tapi tak sangka pulak satu hari tu boleh kantoi . 


Sejak dari hari tu , dia selalu text aku . Benda - benda tak penting je yang kitorang mesej . Tapi disebabkan mesej tu lah aku dengan dia boleh jalinkan satu hubungan yang sangat istimewa bagi aku yang takkan aku lupa sampai bila - bila . Hubungan ni tak pernah pun kitorang declare . Semua terjadi dengan sendiri hingga sampai satu tahap dia janjikan satu mahligai yang istimewa untuk aku .


Aku mula sayangkan dia sejak dia ucapkan kata - kata yang tak dapat aku gambarkan dengan mata kepala  betapa gembiranya aku saat itu . Sebut je benda apa lgi yang kitorang tak bincang , semua dah dibincangkan . Tarikh perkahwinan , bilangan anak , tema pelamin , nak beli air - cond , microwave dll . Semua tu dah cukup perfect untuk aku . 


Sampai saat ni , tak dapat aku gambarkan betapa sayangnya aku terhadap diri dia . Setiap minggu dia top up kan aku , coklat ' kinder bueno ' lambang cinta aku dengan dia . Dan yang paling aku suka bila dia sanggup jemput aku balik dari asrama semata - mata nak jumpa aku , ajak makan sama - sama . Seumur hidup aku , tak pernah aku bayangkan akan dapat seorang insan yang begitu sayangkan aku seperti dia .


Bila hubungan kitorang makin bertambah kasih sayangnya , aku cukup yakin satu hari nanti dia akan dapat jadi pembimbing aku yang terbaik . Even dia tak sanggup lepaskan aku sambung belajar lepas SPM , then cari kerja , tapi aku rela lakukan apa saja . Aku tahu , semua orang ada cerita hitam dalam hidup masing - masing . Jadi , aku terima alasan dia tak bagi aku sambung belajar sebab takut apa - apa terjadi dalam masa 3 tahun aku belajar nanti . Aku faham kalau dia sememangnya taknak cerita hitam dia berulang lagi .


Namun , memang benar apa kata orang , manusia hanya mampu merancang tapi Allah yang menentukan segalanya . Selama 2 tahun aku jalankan hubungan dengan dia , memang macam - macam dugaan yang datang . Aku tak tahu mana silap aku , mana salah aku . Mungkin memang ini takdir - Nya ,aku terima dengan pasrah . 


Tak mampu aku ungkapkan dengan kata - kata betapa pilunya hati aku , sedih , kecewa , putus asa . Hubungan yang dirancang dengan rapi sebelum ni hancur berderai macam tu je . Aku tak nak salahkan siapa - siapa dalam hal ni . Cuma aku mohon kekuatan yang luar biasa daripada Allah supaya aku lebih tenang hadapi ujian - Nya .


Fikiran aku always positif . Aku percaya pada jodoh yang diberikan pada semua makhluk . Depends on usaha & ikhtiar aku , aku akan sentiasa doakan yang terbaik dalam hidup dia . Mungkin sampai di sini saja cerita kami . Tapi tak mustahil satu hari nanti aku akan disatukan dengan dia semula even sejauh mana pun aku terpisah darinya . Kuasa Allah , tak kan ada siapa yang dapat menafikannya .


Tapi , andai satu hari nanti dia benar - benar bukan jodoh aku , aku masih berdoa semoga dia ditemukan dengan satu - satunya insan yang dapat membahagiakan hari - harinya . Sementara aku , tak kan kemana .




"Saya redha awak bukan tercipta untuk saya...Allah tak hantar awak untuk saya"


✿¸.•❤• Jangan menangis sahabat...Allah tersangat-sangat dekat dengan kita...Namun 

percayalah ketika DIA mengambil sesuatu , telah DIA mempersiapkan dengan sesuatu yang

 lebih baik untuk diberikan kepada hamba-Nya...Dan sebenarnya DIA sedang mengajarimu 

untuk redha menerima takdirNya.. ✿~♥


No comments:

Post a Comment