CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 2, 2011

1 Syawal Hari Yang Memilukan..Ya Allah Tabahkan aku...


Semakin hari semakin aku sedar yang aku mungkin takkan dapat bersama dengan dia untuk selamanya..Tak mungkin dengan keadaan hubungan aku dengan dia sekarang dapat jaminan kekal sampai tahap yang aku impikan..tak mungkin...
         Aku just mampu tabahkan hati..Walaupun aku tahu aku tak setabah yang disangka..Aku tak tabah..Macam mana nak selesaikan masalah ni..? Semua salah aku ke..? Apa yang aku dah buat..? Kenapa dia marah sangat kat aku..? Seandainya dia benar2 tahu aku amat sayangkan dia,aku pasti semua ni takkan jadi..Almost 2 years,macam2 dugaan..Banyak sangat ujian dalam hubungan ni..Aku tak sanggup tahan hati yang pedih lagi..Sakit,pedih..tak ada yang tahu..
        Semakin hari aku semakin matang dalam menempuh setiap dugaan yang datang..Aku tahu,cinta tak semestinya memiliki..Tapi untuk melepaskan seseorang yang sangat dicintai bukan mudah..Seandainya dah ditakdirkan dia bukan milik aku,aku akan bersedia untuk redha..Aku akan bersedia untuk pasrah,relakan pemergian dia..Tapi dalam kesedihan aku,aku tetap berdoa semoga aku dan dia disatukan..Walau apapun yang jadi,aku akan terus berdoa..Aku tahu,aku belum cukup bersedia untuk lepaskan dia..
        Tak pernah terlintas walau sesaat dalam fikiran aku untuk khianati dia..Sayang aku untuk dia membatasi semua perasaan yang lain..Aku tahu,manusia tak ada yang sempurna..Tapi aku cuba untuk jadi sempurna di mata dia..Jadi teman dia,penghibur dia,pendengar yang setia untuk dia,kekasih dan sahabat yang setia untuk dia..Tapi masih ada yang tak sempurna di mata dia..Mungkin aku tak berjaya lakukan semua itu..Tapi aku masih mencuba..Aku harap dia memahami..
         Saat ini aku mulai putus asa..Sukar bagi aku untuk mempertahankan hubungan yang semakin retak ni..Aku seorang yang berusaha mengembalikan kebahagiaan dalam hubungan ni memang tak kan berjaya..Aku tak tahu apa salah aku..Apa silap aku..Semakin hari dia semakin menjauhkan diri dari aku..Aku tak dapat merasakan kasih sayang dia lagi..Apa yang aku terima cuma kemarahan dan kebencian dari dia..
        Saat ini juga aku hanya mampu berdoa semoga ditunjukkan jalan yang terbaik untuk aku dan dia..Apa yang aku dan dia lalui selama ni,aku akan semat dalam hati sampai bila2..Segala pahit dan manis,aku akan jadikannya sebagai asam garam kehidupan..Jika jodoh aku dengan dia,Alhamdulillah..Bersyukur pada Allah..Tapi jika sebaliknya,aku redha..Semoga dia ditemukan dengan bidadari idaman hatinya sementara aku hanya mampu merenung dari jauh melihat kebahagiaannya..
(teks ini dikarang bersama linangan air mata kesedihan)




No comments:

Post a Comment