CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 7, 2011

3 THINGS TO CONSIDER BEFORE DOING SOMETHING THAT MIGHT HURTS YOU



Assalamualaikum . . Okay , aku tak copy paste dari mana-mana laman web untuk entri ni sebab aku rasa ni yang patut kita buat sebelum menyakiti hati kita sendiri . Dalam erti kata lain macam berkorban la . Walaupun sakit , kita kena buat benda tu untuk kepentingan orang lain .

Mesti korang pernah merasa macam mana peritnya nak berkorban . Bukan berkorban harta benda , atau masa , tapi hati dan perasaan . Kira macam entri kali ni meh la kita berfikir sejenak apa yang aku maksudkan ni ( mak aiihh ayat aku ) .

The first thing is :


1.       Ikhlaskan hati dalam membuat pengorbanan
Kali ni aku nak highlight kan kepada pengorbanan seorang lover ye . Bukan pengorbanan family or friends . Maksud berkorbankan perasaan ni bila gugurl or boboy korang ada menyimpan perasaan kat orang lain dalam masa yang sama dia tak nak lepaskan korang . Takkan kita nak biarkan je macam tu kan ?

Tapi janganlah sampai pegi perang dunia pulak dengan pasangan korang tu or dengan orang ketiga tu . The best thing to do is sacrifice . Berkorban bila korang rasa dah tak ada harapan nak ada sikit ruang dalam hati pasangan korang . Lagi satu hal , bila korang tak sanggup tengok pasangan korang berdamping dengan orang lain . So , berkorbanlah .

Jangan fikir betapa pedihnya hati korang , tapi fikirlah betapa bahagianya hati pasangan korang . Bagai orang mengantuk disorongkan bantal . Ikhlaskan hati dalam pengorbanan tu . Think positive , tak semestinya kita sayang dia , kita kena miliki dia . Jadi , hati korang tak kan sakit macam nak bunuh diri tu . At least , korang ada sikit ketenangan kat situ .




2.       Berdampinglah dengan orang-orang yang menyayangi korang
Bukan senag nak berkorban perasaan ni . Tapi bila fikirkan balik , sebenarnya ramai lagi yang menyayangi kita . Ramai lagi yang ambil tahu pasal kita . So , untuk apa kita dok pening-pening fikir pasangan kita ada orang lain ? Memang lah sakit , tapi ada lagi orang yang lebih sakit hatinya kat luar sana .

Bila korang bergaul dengan family or friends , automatik hilang semua masalah . Diorang takkan biar korang sedih je sepanjang masa kan . Sebab diorang sayangkan korang .



3.       Makan banyak-banyak !
Haa yang ni tak tahu lah boleh pakai ke tak untuk korang . Tapi kalau aku memang akan buat macam ni . Masa baru-baru kena , aku langsung tak usik makanan . Kira macam menyampah beno , macam makanan la penyebab utama kegagalan dalam hubungan . Cehceh . . Tapi lepas 2 or 3 hari berlapar , aku pon start membedal semua yang ada kat depan mata aku . Patut la badan dah macam tempayan ! Tension punya pasal .

Seriously , makan memang buat aku lupa semua masalah . Lagi-lagi bila nampak coklat . Memang takde peluang la korang nak mintak sikit ( tak senonoh nye perempuan ) . So , makanlah banyak-banyak . Korang akan rasa tenang , aman dan damai . Huhuhu . . .

Ni je yang dapat aku fikirkan dan kongsikan untuk korang .

Daa ~

No comments:

Post a Comment